XII Jornada de Turisme 2024

Miquel Gimeno i Gemma Miquel, premiats millor TFG i TFM

Dra. Natalia Rubio Benito

Sr. Enrique Pueyo, Sr. Fernando Blasco, Sra. Clara Bosch

El passat 27 de febrer, la Universitat de Lleida (UdL) va celebrar la XII Jornada de Turisme, dedicada de nou a les Noves Tecnologies aplicades al Turisme, un esdeveniment que va reunir als estudiants del Grau en Turisme, del Doble grau en ADETUR,  professionals i experts del sector per debatre les últimes tendències i innovacions en l'àmbit turístic.

La jornada es va iniciar a les 10.00h amb la cerimònia d'inauguració presidida pel degà de la Facultat de Dret, Economia i Turisme de la UdL, Eduard Cristóbal, i les directores de la Jornada, Natalia Daries i Eva Martín.

Seguidament, va tenir lloc la conferència sobre l'ús dels chatbots com a canals de comunicació en el turisme. La Dra. Natalia Rubio Benito, Catedràtica del Departament de Finançament i Investigació Comercial de la Universitat Autònoma de Madrid i presidenta de l'AEMARK, va compartir les seves experiències i coneixements en aquest àmbit.

Després d'una pausa per a cafè, es va continuar amb una interessant sessió sobre com els concursos poden ser una eina eficaç per a la visibilitat de marca. El Sr. Enrique Pueyo, Alcalde d'Aínsa; la Sra. Clara Bosch, Gerent de la Ruta del Vi Somontano; i el Sr. Fernando Blasco, Gerent de TuHuesca, van exposar casos d'èxit i estratègies per promoure destinacions turístiques.

A continuació, es va abordar el tema de la importància de comprendre per què els turistes ens trien i per què nosaltres volem ser triats. La Dra. Nagore Uresandi Espinosa, CEO de IN2DESTINATION research and consultancy in tourism S.L., va donar estratègies per esbrinar quin ha de ser el públic objectiu de cada destinació, recurs, etc.

La jornada del matí va concloure amb l'entrega dels premis de la Càtedra de Turisme d'Interior i de Muntanya al millor Treball Final de Grau, per a Miquel Gimeno, i Treball de Final de Màster, per a Gemma Miquel.

A la tarda, Montserrat Rocaginé, Tècnica de Turisme al Consell Comarcal del Segrià i cofundadora de CaLagneta - Art i Vi, ens va il·lustrar sobre la revalorització del patrimoni i els recursos del Segrià.

Finalment, el Dr. Lluís Callarisa, Professor Titular del Departament d'Administració d'Empreses i Màrqueting de la Universitat Jaume I, va compartir un experiment real que han realitzat amb  robots socials per ajudar a millorar el rendiment de les empreses hoteleres.

Dra. Nagore Uresandi                                                        Sra. Montserrat Rocaginé

Dr. Lluís Callarisa